پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات
سرخط خبرها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان: تاثیرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در GDP کشور تا سال ۱۴۰۵ به ۵ درصد خواهد رسید

  • کد خبر: ۱۵۴۸۰۳
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
رئیس پارک علم و فناوری خراسان: تاثیرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در GDP کشور تا سال ۱۴۰۵ به ۵ درصد خواهد رسید
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: تاثیرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در GDP کشور ۰.۳ بوده که این رقم اکنون در آمریکا ۱۱ و در کره جنوبی بیش از ۴۰ درصد است. ما این عدد را تا سال ۱۴۰۵ به ۵ درصد خواهیم رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود میرزایی شهرابی امروز، ۲۲ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان جایگاه خاصی در کشور پیدا کرده است. در سفر ۱۱ فروردین سال ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به مشهد، زمانی که از پارک بازدید داشتند من سه تقاضا مطرح کردم که در همان جلسه متوجه شدند این پارک قرار است باری را از شانه نظام بردارد.

وی افزود: ما بیان کردیم که پارک خراسان می‌خواهد منظومه‌ای کار کند یعنی هم شرکت‌های نوآور نوتاسیس را حمایت و هم با شرکت‌های قدیمی و معروف تعامل کند. قرار است رسوخ فناوری را برای صنایع سنتی کلان کشور انجام دهیم، چیزی که در گذشته وجود نداشته است. ما باید پول ایجاد کنیم.

میرزایی شهرابی گفت: ما ۷۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد بستیم که کار راحتی نیست. از شرکت‌ها می‌خواهیم زمانی که این فرصت به آن‌ها تعلق گرفت ما را روسفید کنند، زیرا سال‌ها اصفهان و تهران در این حوزه مطرح بودند اما پارک خراسان نبوده است. زمانی که از صنایع فولادی و معدنی صحبت می‌شود شرکت‌های اصفهانی را مطرح می‌کنند. ما بیان کردیم که باید به جایگاه پارک خراسان احترام گذاشته شود و سهم ما را بدهند. ما در سال آینده زحماتی که برای ارتباط با صنایع سنتی و کلان کشوری کشیدیم را درو می‌کنیم. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه وقتی در پارک مشغول شدیم تاثیرگذاری اقتصاد دانش‌بنیان در GDP کشور ۰.۳ بود، عنوان کرد: این رقم اکنون در آمریکا ۱۱ و در کره جنوبی بیش از ۴۰ درصد است. ما این رقم را تا سال ۱۴۰۵ به ۵ درصد خواهیم رساند. برای اینکه بر GDP تاثیر بگذاریم باید تعداد بازیگران صحنه فناوری را افزایش دهیم، بنابراین برای راه را برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان باز کردیم. تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های ما توسط استان‌های دیگر الگوبرداری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی خواف در تابستان سال آینده تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ جوان فعال در عرصه فناوری در ذیل شرکت‌های مرتبط در این پردیس شروع به کار می‌کنند که همان اشتغال دانش‌بنیان است. عدد بسیار چشمگیری در نتیجه فراوری عناصر معدنی که در نخاله‌ها بوده و کشور مقام اول را در خام‌فروشی داشته در ذیل این پردیس نصیب نظام خواهد شد.

میرزایی شهرابی بیان کرد: ما می‌خواهیم تغییر الگو ایجاد کنیم، یعنی کاری کنیم که آمال و آرزوی خانواده‌ها و والدین این باشد که فرزندان آن‌ها فناوران برتر باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: من در زمینه پاسخگویی پارک علم و فناوری ادعا می‌کنم که ما در پارک درها را باز کردیم و شما هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که بگوید به پارک رفتم و کسی به من اهمیت نداد. 

وی در خصوص ایده میدان در دانش‌بنیان اضافه کرد: این ایده به حرکت سردار حاج قاسم سلیمانی مطرح شده است. البته آنگونه که مد نظر ما بود عمل نشده است. ایده این است که کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که تعطیل شدند شناسایی و به ما معرفی شوند، ما و معاونان مراجعه و علت تعطیلی را بررسی کرده و در همان میدان مشکل آن‌ها را حل می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->